Wednesday, May 17, 2006

Resepi Hari Ini..

Teringat waktu2 tghri ni...teringat plak pada menu harian member aku ni...
kokok goreng campur kuah kari kosong...dimakan dgn nasi puteh...

Resepi Kokok goreng ...
bahan2: kokok
kunyit
Garam


simple jek...Kokok sederhana besar ...sapu2 kunyit campur sikit garam secukup rasa...dan gorengkan atas api sederhana ..
siap utk dihidang ....
very simple.. tp sedaapppppppppp!
sedap dimakan begitu shj,..atau dimakan cicah sos...atau dimakan dgn nasi putih dan kuah kari ...(resepi member aku) atau dimakan dgn apa2 jek laa..janji ianya tetap mengiurkan ...
lg sedap kalau dimakan panas!...(slrupppp)


walaupun cara membuatnya sgt simple...ambil masa tak sampai 1/2 jam...
tp ia sungguh menyelerakan ....kokok goreng kalau dilawan dgn makanan lain..rasanya kokok goreng no 1 habis dulu rasanya...

whatever, makanan ini sgtt sedap....(thanks utk member aku Johan sebab sudi bg idea utk aku padatkan pd blog ini ..ahakssss!)

nota kaki: tetiba plak aku rasa lapar ditengahari yg hujan ini....:P
Kamus bahasa: kokok goreng = ayam goreng (dicilok dr kamus johan+Azfa)

2 comments:

LindaMunshi said...

Err...kokok tu mende? keropok ke? Koko ke? pokok ke? rokok ke?

Siti 'Alaina Sofni @lovewife said...

hehhee..kokok is..

koooooo koooo koookkkkk!!!!
die akan bergema diwaktu pagi hari!!

cube teka siapa diee?? ahaksss