Thursday, September 15, 2005

dEmAm PLaK AnAk uMiE..

kol 6 pg aku dah bgn..bancuh siap2 susu put3..dan aku terus mandi dan siap2 keje...
sementara aku mandi hb tlg suapkan susu put3 ..
aku salinkan pampers..bg ubat..dan tidokan put3 dlm buai..tak sempat nak buai lama ..minta maid sambungkan..aku n hb gerak p opis..
on the way nak opis..tergerak nak call umah balik utk tanya put3...maid ckp put3 menangis ..tak sempat sampai opis..aku pusing balik rumah..tak senang ati dgr gitu..
hari nie aku masuk opis lewat skit..kol 9 gitu baru masuk...
anak aku meragam tak sehat..so aku siapkan tawas yg dah dihancurkan tuh disapu pd sendi2 anak aku..disamping tuh ubat doktor utk demam, buang lendir dan batuk aku bgkan jua..
tak sanggup nak tgk die meragam lg..Ya Allah, kembalikanlah kesihatan kepada anak aku..
walaupun badan nampak dedau..tp, put3 aku lebih aktif dr semalamnya...

mlm 13hb ari tuh..put3 aku melalak teruk amat, sampai terbatuk2 ..rasa tak keruan aku jdnya..
rase aku sama nak nangis...tak sampai ati tgk die gitu..hb marah, sbb kata nya aku kelam kabut..ahakss (mmg pong)
aku mmg tak senang hidup klau tgk put3 aku mcm tuh...
melalak dr start maghrib 7.30 ptg gitu..sampai nak dekat kol 9 mlm..mau tak buntu aku dibuatnya..mase tuh dgn aku2 pun rasa nak melalak sama,...
dah cek perut ..tak kembong..susu dah minum..pampers kering..
dah nak dekat 2 jam tuh ..aku baringkan ..bukakan baju..walaupun perut tak kembong..aku sapukan juga minyak telon..depan belakang badan..tak lama lepas tuh nampak nye diam jugak,..lastly,baru lah tidur..aku masukkan dlm buai..bg lena sikit tidurnya..
tak berani aku nak usik..takut sambung balik nangisnya nant..

sejak start die melalak teruk malam tuh..dadanya dah start berbunyi ..mcm lendir tak lepas..dah mule batuk..badan dah mule suam2 ...risau lg aku...
aku terpaksa half dAy semalam..bawak put3 gi klinik..masa kat klnik doktor nak cek tekak die...baru nak dijolok skit dimulut sudah meronta2..ahakss
kata doktor..very cleaver gurl! blom dibuat lg, dah tau..
balik klinik..aku bawak put3 balik..baringkan die n main sama2 ngan abg danial nye..
bg die susu..n suapkan ubat...then tidurrr~~~
baru terpk nak ngendeng sebelah put3 tido sekali...last2 tak dpt gak..sebab kene temankan si abg main...yg buat aku kelakar sgt ngan kaletah si abg nie...dihulurkan aku mainan masak2..
siap dapur..periuk..mangkuk..pisau..senduk..
katanya,..mak ngahh!..jjommm main ngan deniell...masyak2 ....ahakssss!
agak2 dah bohsan si deniel main..tertido sama die...
ptg tuh mak aku call..nak ajak bawak put3 amik tangkal..takut terperanjat..maklum la..bebudak..danial yg tidur td..diangkat tidur dlm kete..aku p ngan hb n mak...
blom sempat cite panjang2..ustaz tuh kata anak aku kene sawan rupenye..sbb tanda2 die dah ada..kat dahi ada urat biru..kepala dah berlekuk..
ahaksss..padan la meragam manjang..diberi beberapa petua utk ubat sawan..balik nie aku kene buatkan dan sapu pd si kenit tuh..
balik saja, aku hanya sempat lapkan badan put3 dan susukan sikit jek...paastuh terus tidur...letih amat agaknya..
kol 1 pg baru die bgn balik utk susu dan ubat..dan terus tidur kembali hingga kepagi..



No comments: