Friday, September 09, 2005

4 Bln ..2 Hari..


Hari nie hari jumaat, 8 September 2005...
Pagi td, mcm biasa aku bgn kol 6 pg..rase badan lege sikit hari nie..sebab anak aku kurang meragamnya..just meragam sikit2 tuh ok laa...
bkn apa, aku rasa bertambah letih sejak seminggu nie..risau pon yerk..mana taknye, put3 aku kalau start merengek bkn skit2 nye rengek, sampai meraung yg tahap maksimumnya..naik buntu n risau gak kadang2 ...nasib2 baiklah hb aku ada..banyaklah perkara dpt dibantunya..bab bangun mlm ..buat susu..tidurkan anak..semua nya kami tak perlu nak bertelingkah..masing2 paham tugas masing2..sesama membantu..at least dlm keadaan mcm nie, takderlah aku rasa buntu sgt..kalau sebelum nie aku pernah dgr, kawan2 cite tak larat nak bertelingkah pasal siapa kene bgn buat susu..jaga anak..
tp, persoaalan yg dulu aku blom rase..kini dah terjawab bila kami menghadapinya kini..Alhamdulillah segalanya baik2 saja..
terharu gak aku kenangkan ...syukur alhamdulillah aku dikurniakan hb sepertinya..yg begitu memahami..
td, tghari pul 12.30 aku balik rumah mak aku..saja nak jengah anak aku waktu lunch..maklumlah hari jumaat..lama sikit rehat nya..hb aku dah pesan awal2 tak nak balik..nak solat di opis sja katanya..dirumah mak, masa aku nyusukan put3 aku..
tetiba baru ku sedar...ari nie dah 8hb...Ya Allah dah 4 bln usia anak aku..4 bln 2 hari..padan la dah pandai merengekk...hehehe ..dah makin besar anak umie rupenye...

hai laa anak...walau apapun kaletahmu..umie akan tetap sabar melayan dan terus menyayangimu syg...lagi2 ditambah dgn semangat besar yg umie terima dr daddy menjadikan diri umie bertambah yakin untuk mencapai impian sbg umie mithali dan isteri solehah...

YA Allah ..Makbulkanlah

No comments: