Thursday, October 06, 2005

Selamat Berpuasa....

salam...ari nie..second day pose...
semalam aku cuti...first day pose...
so, ari nie baru dapat aku online n mengisi blog aku nih...
semalam aku masa bersahur n berbuka kat umah mak...berkumpul semua adik badik yg ada...abg aku...aku..adik aku 2 org...mak n abah..
ramai gak kami tak makan ramai2 gini..whatever, tetap rasa kurang..coz lg 2 org adik aku tak dpt join sama...
masa berbuka semalam...fuhh makngaihh!! hidangan nya byk sekali...walaupun abah telah ingatkan kami masa bersahur subuh td..agar jgn terlalu byk makanan waktu berbuka ..takut membazir...tp, selera kami mengatasi segalanya...
ahakss...kami tak byk membeli..hanya masak...yg kami beli hanya kuih 2 jenis shj...
yg lain masak ...antara hidangan istimewa berbuka pose semalam...
- cucur udang..(aku masak)
-pasembor ngan kuah kacang+tempe+kangkung+taugeh+ lain2 lagi(dah lupe benaunya)..(mak masak)
-sotong goreng cili padi..(ini aku masak)
-sotong goreng lada ...ahakss(ni plak akak ipar aku masak kat umah die..bertembung lauk plak)
-mee goreng mamak..(akak ipar aku masak)
-sambal udang special( resepi n masakan mak)
-masak asam pedas ikan jenak(akak ipar aku masak)
-air laici(aku buat)
-air mata kucing(adik aku beli)
-kuih taik minyak(abg aku beli)
-kuih burger sambal(abg aku beli)

ahaksss.....dalam byk2 menu yg ada...kami terlupe satu perkara penting...kurmaa!!!
hangin bapak aku..! ngeh ngeh ngeh


..........pg td sahur,masih lg dirumah mak.. aku jek yg sedar dulu...mana tak nye..aku mmg tak leh tido ....put3 aku meragam lg la...ntah apa tak kene..aku tak pasti..pantang silap sikit mest menangis..aku agak2 put3 aku tgh nak tukar hari la..coz today genap die 5 bln...
lepas aku layan put3 rengek..agak2 nampak die dah cool sikit...aku bgn laa ke dapur..tinggaikan put3 tido sebelah hb...
semalam lauk ptg mmg awal2 lagi aku dah asingkan utk sahur...cume kene perhangat balik jek...
cume satu menu istiimewa di sahur harri..yg kami sekeluarga tak leh hilang..mest kene aku kene buat gak....telur goreng dadar..ahaksss!!!
so, siap perhangatkan lauk..n goreng telor siap...buat air..n aku kejutkan lah semua2 kaum kerabat aku yg tgh tido..termasuk la hb sekali...tp, sian tgk mata hb, sememeh jek..mesti tahan ngantuk mcm aku gak..walaupun nampak cam dear tido..tp, mest tak nyenyak..sebab rengekan put3 lebih menarik perhatian kami...
whatever...aku nak cek gak ptg nie..kalau tgk die masih lg merengek..rasanya, aku nak kene bawa die gi klinik gak nant....

hmm...itu la citer aku sampai pg td..nih kat opis..aku tgh layan lalok mata nie..sambil menaip blog aku....sambil2 lalok ni...terpk plak...apa nak masak berbuka nihh!!!!!!!
ahakkkssssss....sat nak pkkkkkk!!!!

~~Adiosss~~

-

No comments: